Pages

Nuffnang Advert

Wednesday, January 29, 2014

~~Semuanya Dalam Satu Entry

Hari yang membosankan..

Sebabnya student dah ramai pulang ke kampung..Pandai-pandai saje student cari alasan nk pulang awal sebabnya tiket sudah habis..hehe..Nasib aku faham sebabnya aku pun pernah laluinya sendiri..Kalau beli tiket last minit memang macamnila jawabnya..Tambah-tambah pulak nak dekat perayaan Tahun Baru Cina..CNY tahun ni kurang sikit sambutanya..Chewahh.Macam tahun sebelum ini aku sambut saje..Hihi..Tidaklerr..Yang dimaksudkan aku tu, macam tahun lepas aku dapat makan limau free nak dikatekan hampir berkotak-kotak aku boleh dapat dalam masa perayaan itu..Sebabnya masa itu, aku tengah jalani praktikal..Faham-faham jela kalau praktikal di kilang..Sudah tentunya limau sentiasa je ada..Cuma tahun ni dapat limaunya pun dari officemate..Tapi tetap bersyukur..Hikhik..Ada juga orang hendak memberinya daripada tak dapat langsungkan..:p

Harini aku macam kurengg bertenaga, sebabnya malam semalam pekena nescafe panas sambil layan korea..Ingatkan minum nescafe xde effectnya..Sebelum ni aku minum nescafe pun bukannya berkesan..Sama jugak mengantuknya..Tapi tetibe semalam mengada-ngade pulak kesan dari nescafe tu buat aku xboleh tidur..Waaaa....Memang jadi mata panda la..Kalau terlelap pun kejap-kejap terjaga...Sampaikan pagi tadi sedar je dari tidur jam dah pukul 7.20 pagi..Memang melompat dari katil gue cakap akibat terkejut..Kononnya nk tidur seketika, sekali tengok dah terlambat..Haha..Padan muka...Nasib rumah dari tempat kerja tidaklah jauh mana ken...:)) Akibat dari tidurnya lambat..Aku mesejlah kawan aku..Dimintanya dia bawa minuman bertenaga buat aku..Hihik..Iaitu KACIP FATIMAH yang berperisa tambahan madu kalau xsilap aku..Aku xsuke pilih yang ade coffee uollssss..Nak rase  yang pure punya..hehe..Aku belajar minum ni pun dari rumate aku jugak..Hiii....Kononnya selepas minum ni kembali bertenaga gituuu...Chewaahhhhh :P Masa ka Mydin aku ade beli setin je.. 1 jeeee tauuu..Xbanyak mana pun..Selalunya sebelum masuk kerja, aku dengan ofcemate mest singgah di 7e nak beli minuman..Bayangkan di 7e harga setin Kacip Fatimah RM3.70..Kalau aku beli di Mydin baru RM1.99...Murahkan..Hehe..Dari situ dah dapat jimat..aku bukannya jenis suke sangat minum minuman macamni..Saja nak cube try test power.Haha..Memandangkan rumah sewa aku tiada peti ais, so aku tumpangkan jela peti ais ofcmate aku..:)  Dah dapat setin aku bedal dengan sejuk-sejuk memang nyaman tekak aku la..Kembali bertenaga untuk masuk kelas nanti..Siap hiiyak-hiyak tarian inul lagi tauuu..Hiiiiikkkkk...

Muka yang mengantok..

Pilihan ku..hikhik

Haaha..Muka dengan penuh bertenaga :p

Sekian sahaja cerita mengenai minuman bertenaga buat aku..haha....................
Dah lama jugakan aku xupdate kisah aktiviti aku kalau dihujung minggu..Banyak jugak aktiviti yang aku buat..Contohnya melantak tidur..Hahaha..Dating?? Xde.Tapi date adela..Haha..Ok xlawak..

Macam hujung minggu lepas-lepas kot, tekak aku teringin nak makan nasi lemak..Nak merasa nasi lemak mak jejauh benar nak pulangnya pun..So terpaksa merajinkan diri untuk menuju ke dapur untuk memasak..

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....Inilah hasil tangan aku..Haha...zap zup zap..
Sejam lebih jugaklah aku memasaknya..Yang mencabarya tengah-tengah masak, periuk nasi boleh pula buat hal..Xsampai 30minit uolss, nasi yang ak masak tu periuknya dah berbunyi menandakan nasinya sudah masak..Aku dengan muka nak bangganya bukala penutup periuk sebabnya nasi dah masak kan..Confirm harum je baunya..Hehe...Sekali hampa der...Beras masih dengan air santan lagi...Dushhh..Nak jatuh jantung aku..Sebab takut nasi xmenjadi..Cepat-cepat aku angkat periuk masak atas dapur gas...First time aku masak nasi atas dapur gas..Haha..Takut hangit dan berkerak, jaga api baik punya..Pengalaman tu uollsss..Alhamdulillah nasi aku jadi rupa nasi lemak..Haha..Kalau xnak nasi yang dimasak tu hangit dan berkerak, uollss  masukkan sedikit minyak masak di dalam nasi tu..Insha allah nasi yg dihasilkan itu nampak lebih berseri la sikit kannn....:))

Mampu sekadar mampu :)

Sedap x agak2nya..:p
Selepas siap tu, siap hantar pic wassap kt group famili lagii..Sekali kakak aku hantar nasi lemak yang di beli di kampung dengan harga Rm0.70.Xmainla kak nasi lemak belikan dengan bangganya aku membidas  die ..Haha...Xlama kemudian, mak aku pulak kol..Katenya aku bila jauh baru nak tunjuk rajin memasak..Kalau kt rumah semuanya nak mak..Haha..Jadikan mak hamba masak lak....Ala mak...Bukan nk jadikan mak hamba..Sebabnya apa yang mak masak semuanya sedap..Bila aku masak xsedap..Hii...Alasan nak mik hati mak ler tu kan...:p   

Selesai je makan, perot pun dah kenyang, aku ajakla student keluar rumah..Pergi jenjalan la sangat kan..Hihi...Dah makan makanan berat, kenala exercise..
Setakat pusing-pusing mall je pun..Semua mampu..Jalan-jalan ternampak kain rentang Kempen Derma kt MITC..Apa lagi, memang aku laju-laju ajak student pergi ke sana..Bila dah lama xderma darah rase eksaitednya kemain lagi..Dulu asal nak je derma darah, tekanan darah kurang la..Xcukup tidur la..Periodla..Kali tu  Alhamdulillah..Kepekatan darah aku pun ok..Dengan bangganya berjaya aku menderma darah..darah yang mampu aku dermakan sebanyak 350ml sahaja..Xsampai 10min, kantung beg darah aku dah penuh..Nampak sangat darah dalam badan aku banyak...Hiii...Dengan cara menderma ni, atleast aku dapat membantu pesakit yang memerlukan darah nanti..Niat ikhlas Insha Allah, Allah permudahkan segala urusan kita..Amin..


Muka neves  cucuk jarum..

Bersama student
Minggu lepas satu office diwajibkan membawa student pergi untuk Majlis Anugerah Tangan Emas Perdana Menteri 2014 di Serdang..so aku pun terlibat..Terasa malas pulak nak menaip..So ak sertakan gambar sahaja..hehe..
Kepada pemenang Anugerah Tangan Emas Perdana Menteri ni aku ucapkan tahniah..Xsangka pulak salah seeorang student dari Adtec Melaka dicalonkan..Bangga pulak rasenya walaupun aku dicalonkan..Haha..Berdoa satu hari nanti student aku juga mampu untuk mendapatkan anugerah sebegini..Insha Allah...



Sebelum bertolak

Terasa muda nye aku bila bersama mereka..Perasannn je tau...huu

Ok...Sekian sahaja entry untuk kali ni..Malas dah datang...Sebabnya tetibe lapar pulak...
Daaa....

Kepada semua blogger aku ucapkan 
Selamat Tahun Baru Cina..
Berhati-hati pulang ke kampung halaman..

(+___+)//

No comments:

Post a Comment